11 Kasım 2010 Perşembe

taş,kağıt,makas...

Kitaplığınızın karşına geçin. Gözlerinizi kapatın. Derin bir nefes alın. Elinizi kitapların üzerinde gezdirin ve birini seçin. Şimdi gözlerinizi açın. Bir kitap seçmiş durumdasınız. O kitabı satın aldığınız yada hediye gelmişte olabilir anı hatırlamaya çalışın. İlk kez okuduğunuzda neler düşünmüştünüz, hatırlayın. Şimdi sayfaları şöyle hızlıca bir dolanın ki, kitabın kokusu burnunuza gelsin. Evet, ne güzel bir koku bu! 55. sayfayı bulun. Sayfayı tekrar okuyun. Sayfadan bir paragraf seçin ve mim konusu olarak bunu blogunuza yazın. Daha sonra siz de arkadaşlarınızdan üç tanesine cevaplaması için gönderin.
Kuralları da var..
Mim Kuralları: 
- Mimlenenler mimi cevaplamak zorundadırlar, mim bozulamaz.
- Mimin bozulması teklif dahi edilemez.
- Mim yalnızca 3 kişiye gönderilebilir.
- Karşılıklı mimlemeler yasaktır.
- Mim, her bir blog için sadece bir kez cevaplanabilir.
- Mim kurallarının ilk 6 maddesi değiştirilemez.


Taşınırken kitaplarımın çok küçük bir kısmını getirebildim.Kitaplığımda ellerimi gezdirdiğimde,parmaklarım bu kitabın üzerinde durdu.D&R 'da kendimi kaybettiğim zamanların birinde edinmiştim bu kitabı.Yeni bitirmiş olmamdan mıdır bilmem ama etkisinde kaldığım bir kitaptır.Jodi Picoult'un okuduğum ilk kitabı.
Dolayısıyla genel yazım tarzı konusunda yorum yapamayacağım.

Kitap bana 'Yeşil Yol' filmini hatırlattı okurken.Çokça dini sorguluyor yazar.İncil'den yapılan çok fazla alıntı ve din konusunda çok fazla detay verdiğinden,bu kısımlar çok akıcı geçmiyor.Bazen bir paragrafı bir kaç kez okudum bu yüzden.
''Hayatınızdaki en önemli varlığın kurtulması adına, hayatınızdaki en büyük düşmanınızın son isteğini yerine getirir misiniz?''
Kitabın konusu bu tema üzerine kurulmuş.Ben elimden bırakamadım bitene kadar.İster istemez anneliği,mahkum haklarını,dini,hayatı sorguluyorsunuz.
Mim konusu olan 55.sayfadan bir paragrafı paylaşayım.

''Her ayın ilk cumartesi günü bedava masaj,yüz bakımı veya pedikür için ben de annemin spa'sına giderdim.Ancak işin kötü yanı,sonrasında annemle öğle yemeği eziyetini çekmek zorunda olmamdı.Bunu rutine bindirmiştik.Egzotik meyve aromalı buzlu çayımızı aldığımızda artık 'neden hiç aramıyorsun?' faslını geçmiş olurduk.Salata menüsünden bir 'sen beni büyükanne olamadan gömeceksin' alırdık.Ana yemek -gayet uygun bir şekilde- kilo problemlerimdi. Söylemeye gerek var mı bilmiyorum ama elbette tatlıya hiç geçilmezdi.''

Ve kitapta çok sevdiğim iki cümleyi de paylaşmadan geçemiyeceğim.

''Tanrı'nın bana başa çıkamayacağım birşey vermeyeceğini biliyorum.Yine de keşke bana bu  kadar fazla güvenmeseydi.' Rahibe Theresa

''Ruhun ölümsüzlüğünün kanıtlarından biri de yüz binlerce insanın buna inanmasıdır.Gerçi onlar dünyanın düz olduğuna da inanmışlardı' Mark Twain


beenmaya

20 dedim gitti diyen..:

beenmaya dedi ki...

nedense daha yazıyı okumaya başladığın an kendi adımı göreceğimi hissetmiştim kitaplar söz konusu olduğunda hayıor diyemem ama mim söz konusu olduğunda zamanlamam çok kötüdür baştan söyleyeyim :))

bu arada benzer bir mim vardı; http://beenmaya.blogspot.com/2008/12/tek-bir-cmle-koca-bir-dnya.html

ayşegül dedi ki...

benim de çok geç yerine getirdiğim bir mim bu Maya'm..Sen es yeter ki :)

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Bayram sonrası memuniyetle.:)
Sevgilerimle..

ayşegül dedi ki...

Sevgiler benden efenim saygıyla :)

Cengiz Hasan dedi ki...

Uzattım elimi, bir şiir kitabı denk geliverdi...

Güzeldi...
Teşekkürler

ayşegül dedi ki...

okudum şiiiri.güzeldi.

teşekkürler

Çınar dedi ki...

Ailen ve sevdiklerinle birlikte nice mutlu bayramlar dilerim

Sevgiler

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Kurban Bayramı'nın İslam'a ve insanlığa barış, sevgi, hoşgörü getirmesini diliyor, sizin ve ailenizin bayramını kutluyorum. Sevgilerimle...

ayşegül dedi ki...

Sevgili Çınar,hep gülümsediğin bir bayram olur umarım ..sevgilerimle..

ayşegül dedi ki...

Sayın Jivago,güzel dileklerinizi paylaşıyorum.Yetmeezz,ben de sizin için diliyorum:) sevgilerimle efenim..

Vuslat AKTEPE dedi ki...

Hoş bir uygulama olmuş. Denemek güzel olacak

Antipatik Yazar dedi ki...

Bu Mim konusu itibariyle diğerlerinden daha güzel :)

ayşegül dedi ki...

ben de öyle düşünüyorum..

'bahsettiğin yorumun bana ulaşmadı sevgili Antipatik Yazar.Acaba kaydetmeden sayfadan çıkmış olabilir misin ? '

Yine beklerim :)

Ateş Böceği dedi ki...

Ben bu kadının Yapboz isimli kitabını okudum bitti ve hala etkisinden kurtulamadım iyi mi ..

ayşegül dedi ki...

Bir arkadaşım da söyledi bana o kitabı.Elimdeki bitince sırada :)

Adsız dedi ki...

Diana bir an durup Bayan johnson`a yalvarırmış gibi baktı.

`Eskiden bu seyahatler benim iin meraktan öte bir anlam taşımıyordu.Ama bir kaç yıldan beri,annemin tüm gizemini bu ekim bu seyahatlerinden aldığına inanır olmuştum.Sanki onlar hakkında birşeyler öğrenebilirsem,annemi daha iyi tanıyabilecekmişim gibi geliyor.Bu konuda bana yardımcı olabilecek tek kişi sizsiniz Bayan Johnson.Lütfen,sizden rica ediyorum.Keşmir`de neler yaptığınızdan biraz bahseder misiniz bana? Ve tabi ki Roma`da.Kusüs,Tibet ve Fez`de...`

Ayşegül hanım dediğinizi yazınızı okur okumaz hemen gerçekleştirmek istedim çok hoş bir şey.Ve sizinle paylaşmak istedim.
Serdar Özkan Kayıp Gül isimli kitapdan alıntıdır.

Gecen kış yıne Aralık ayında almıştım bu kitabı büyük bir heyecanla okuyup bir solukta bitirmiştim çok severek etkilenerek okumuştum.Kİtaplarımın arasından seçerken gözlerim kapalı çok heyecanlandım ve gözlerimi açıp elime aldığım kitabımın Kayıp Gül olduğunu görünce çok duygulandım.Öyle özeldi ki benim için onu bulmam çok etkiledi beni.
Bunuda sizle paylaştım. Sevgilerle...

ayşegül dedi ki...

@indulala,hoşgeldin:)

ve hemen paylaştın.çok teşekkür ederim:)

Adsız dedi ki...

Hoşbuldum Ayşegül hanım :)

Zevkle paylaştım.Yazdıklarınızı severek okuyorum paylaşımlarınız için ben size çok teşekkkür ederim:)
Takibinizdeyim:)

Sevgiyle kalın :)

beenmaya dedi ki...

miminiz yazılmıştır. sevgiler selamlar :)))

http://beenmaya.blogspot.com/2010/12/valizdeki-mektup.html

Üsturupsuz Yazar dedi ki...

Ağlayarak okuduğum 2.kitabıydı.Çok beğendim çok.

YASAL UYARI

Bu blogtaki yazılarımın izinsiz ya da kaynak belirtilmeden kopyalanması,yayınlanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri kanununa aykırıdır ve suç unsuru oluşturur.